Kafarah - Alternative Pop from Kapit Sarawak. [Introduces]



Today editors want to introduce this time a band of Kapit in Sarawak, that kafarah . Kafarah was established in 2003 and originated from Kapit , Sarawak . Kafarah means sin . Kafarah consist of three members of the band. Led by Umar Alkhatab bin Abdullah (vokalis/gitaris), Wiltone Kendawang anak Langit (drummer) dan Mohd.Bakri Bin Berawi (bassist) . Kafarah extent influenced by music genre Grunge Metal, 60s, Pop , Rock and Alternative but not hardened vocal . For them, they want to create something new in the music scene . On their first single of 03/25/2013 CINTA BIASA SANG TERUNA has successfully recorded in iMuzik Studio in Sibu district . 11/11/2013 they also record video clips of their singles in RTM Kuching , for Evo -I plan TVI / Astro 180 and published on 12/07/2013 .

Malay :
kali ini Editor nak kenalkan sebuah band dari Kapit Sarawak iaitu Kafarah. Kafarah telah ditubuhkan pada tahun 2003 dan berasal dari Kapit, Sarawak. Kafarah bermaksud penebus dosa. Kafarah dianggotai oleh tiga orang ahli band. Diketuai oleh Umar Alkhatab bin Abdullah (vokalis/gitaris), Wiltone Kendawang anak Langit (drummer) dan Mohd.Bakri Bin Berawi (bassist).Kafarah sedikit sebanyak dipengaruhi oleh muzik genre Grunge Metal, 60an, Pop,Rock dan alternative tetapi vocal tidak dikeraskan. Bagi mereka, mereka ingin mencipta sesuatu yang baharu di dalam arena muzik. Pada 25/03/2013 single pertama kami iaitu CINTA BIASA SANG TERUNA telah berjaya dirakam di iMuzik Studio di daerah Sibu. 11/11/2013 mereka juga telah merakam klip video single mereka di RTM Kuching, untuk rancangan Evo-I Tvi / Astro 180 dan disiarkan pada 7/12/2013.
CINTA BIASA SANG TERUNA mengisahkan tentang ikatan kasih sayang yang akan diuji bak kata pepatah sedangkan lidah lagi tergigit. Ketika itu akan wujud pihak ketiga atau perasaan cinta kepada insan yang lain. Namun begitu sebagai orang yang matang dan berfikiran waras, lafaz cinta kita dengan pasangan kita menjadi ikatan kepada kita. Sayangi mereka kerana mereka juga menyayangi kita seadanya. dengarkan. 
Editor By Fix Mohd Nor. 

Untuk sebarang show  boleh hubungi mereka
0198746662 (UMAR), 
0148830315 (WILTONE),
0148954308 (MOHD BAKRI) 
FACEBOOK PAGE BAND : http://www.facebook.com/KaFaRaH 


 
Ulasan Editor : best juga lagu mereka ni.. good job, dah tak ramai band band yang nak main music macam ni.. teruskan Kafarah. Editor still support you all.. Editor Fix Mohd Nor

Komen Di Sini